Sunday, January 13, 2008

ေဖာ္ေ၀း၏ အဘိဓမၼာေ၀ဖန္ေရး ကဗ်ာတပုဒ္


(က)

၁၉၇၀ ခုႏွစ္တ၀ိုက္ကျဖစ္သည္။
ဆရာ ဒဂုန္တာရာက “အတတ္ပညာခ်ဳိ ့ယြင္းရင္ခ်ဳိ ့ယြင္းပေစ၊ အဘိဓမၼာ မမဲ့ေစနဲ ့” ဆိုသည့္ စကားကိုေျပာခဲ့၏။ ထိုစဥ္က လူငယ္ ကဗ်ာဆရာအမ်ားစုက ဒဂုန္တာရာ၏စကားကို သေဘာတရားလမ္းညြန္ခ်က္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳကာ “အဘိဓမၼာသည္ ပထမ၊ အတတ္ပညာသည္ ဒုတိယ” အယူအဆအထိ တက္ၾကြစြာလက္ခံ နာယူခဲ့ၾက၏။

ျမန္မာကဗ်ာသမိုင္းတြင္ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္တ၀ိုက္ကတည္းက ျဖစ္ပြားလာခဲ့သည့္ လက္၀ဲ၊ လက္်ာ၊ အယူအဆေရးတိုက္ပြဲမွာ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္တ၀ိုက္တြင္ အျပင္းထန္ဆံုးျဖစ္လာခဲ့၏။ လက္၀ဲအယူအဆအေျခခံျဖင့္ တင္ျပသည့္ ေ၀ဖန္ေရးစာအုပ္မ်ားလည္း ထြက္ခဲ့၏။ တခ်ဳိ ့ေသာ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ားမွာ လက္၀ဲေ၀ဖန္ေရး လိႈင္းလံုးမ်ားေအာက္တြင္ ေခါင္းမေဖၚႏိူင္ေအာင္ အဖိခံ ခဲ့ၾကရ၏။

တနည္းအားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ၁၉၇၀ ႏွင့္ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္တ၀ိုက္ ျမန္မာကဗ်ာနယ္ပယ္တြင္ လက္၀ဲ၀ါဒသည္ ေအာင္ပဲြခံသည့္ အယူ၀ါဒ တခုအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိူင္ခဲ့သည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသို ့ေသာ အေျခအေနတြင္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာ ေဖာ္ေ၀း သည္လည္း လက္၀ဲ၀ါဒကို သက္၀င္ယံုၾကည္သည့္ ကဗ်ာဆရာတဦးအျဖစ္ထင္ရွား၏။

၁၉၇၀ ခုႏွစ္၀န္းက်င္က မိုးေ၀စာေပ မဂၢဇင္းတိုက္ထြက္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားမွာ အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ အားေကာင္းခဲ့ၾက၏။ ထိုကဗ်ာဆရာအားလံုးလိုလိုမွာ “မတ္က္စ္၀ါဒ” ကို ယံုၾကည္သူ၊ ေထာက္ခံသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။သို ့မဟုတ္ မတ္က္္စ္၀ါဒ ကို စိတ္၀င္စားသူ မ်ားျဖစ္ၾက၏။ ထိုကဗ်ာဆရာ အုပ္စုႀကီးမွာ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္၀န္းက်င္တြင္မူ အုပ္စု(၃)အုပ္စု ကြဲထြက္္သြားခဲ့၏။ အုပ္စုကြဲသည္ဆိုေသာ္လည္း ဦးတည္ခ်က္ကြဲျခင္း မရိွဘဲ အတတ္ပညာပိုင္းတြင္သာ ကြဲျခင္းျဖစ္သည္။

ပထမအုပ္စုမွာ လက္၀ဲအလြန္အကြ်ံအုပ္စု ျဖစ္၏။ ဒုတိယအုပ္စုမွာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာအုပ္စုျဖစ္၏။ တတိယအုပ္စုမွာ အေရ အတြက္အားျဖင့္လည္း အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး လက္၀ဲ အလြန္ကြ်ံလည္းမဟုတ္၊ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာ အုပ္စုေလာက္အထိလည္း အတတ္ ပညာကိုျမွင့္မတင္ဘဲ အလယ္အလတ္တြင္ ရပ္ေန ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ထိုစဥ္က မိုးေ၀ကဗ်ာဆရာမ်ား အားလံုး လိုလိုကို ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ ဆရာမ်ားအျဖစ္ ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾက၏။ ထိုအထဲကမွ အသိရခက္ခဲၿပီး နမိတ္ပံုအသစ္၊ တင္ျပပံုအသစ္ ႏွင့္ ပိုမိုက်စ္လ်စ္ ဆန္းသစ္သည့္ ကဗ်ာမ်ားကိုေရးဖြဲ ့သည့္ ကဗ်ာဆရာမ်ားကိုမူ “ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ား”ဟု ေခၚတြင္ခဲ့ၾက ဖူးေလသည္။

ေဖာ္ေ၀း သည္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာအုပ္စုထဲတြင္ ပါ၀င္သြားခဲ့၏။ ပါ၀င္သည္ဟုဆိုသည္ထက္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာအုပ္စု၏ ေခါင္းေဆာင္တဦးအျဖစ္ပင္လွ်င္ ယူဆေျပာဆိုျခင္း ခံရသူပင္ျဖစ္၏။ ကဗ်ာဆရာ ေအာင္ခ်ိမ့္၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊ သုခမိန္လိႈင္ တို ့ႏွင့္ တတြဲတည္းျဖစ္၏။ က်ေနာ္တို ့သည္ ထိုစဥ္က ေဖာ္ေ၀းႏွင့္ အခ်ိန္ျပည့္တြဲကာ ဆံပင္ရွည္ရွည္ ညစ္တီးညစ္ပတ္ ေနထိုင္ၾကသည့္ ေအာင္ခ်ိမ့္၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို ့၏ ေနထိုင္၀တ္စားပံုကိုၾကည့္ကာ သူတို ့ကဗ်ာမ်ားကိုမူ အေလးအနက္ မထားမိခဲ့ၾက။သူတို ့ အုပ္စုကို “မတ္က္္စ္၀ါဒ”မွ ေသြဖီသည့္ တကိုယ္ေတာ္ထြက္ေပါက္ရွာသူ “အိပ္ဇစ္”မ်ားအျဖစ္ ယူဆကာရံႈ႕ခ်ခဲ့ၾကဖူး၏။

က်ေနာ္တို ့၏ သူငယ္နာမစင္ေသာ အယူအဆကို ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ မၾကာခဏ ျပန္လည္တည့္မတ္ကူညီခဲ့၏။ “အေဟာင္းဥခြံမွ ေဖာက္ထြက္ရန္ႀကိဳးစားသူ မည္သူမဆို ကိုယ့္စည္းအတြင္းမွ လူမ်ားသာျဖစ္သည္” ဟူေသာ ေပတံျဖင့္ တိုင္းတာ တတ္ရန္ကို သတိေပးႏိႈးေဆာ္ခဲ့၏။

ေနာင္ႏွစ္(၂၀)နီးပါးၾကာေသာအခါ ထိုစဥ္က က်ေနာ္တို ့က ျပည္သူ ့စာေပလမ္းေၾကာင္းေပၚမွ ေသြဖီသူမ်ားဟုယူဆထား ခဲ့သည့္ ေဖာ္ေ၀း၊ ေအာင္ခ်ိမ့္၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို ့မွာ ျမန္မာေခတ္ေပၚကဗ်ာသမိုင္းတြင္ အထင္ကရ ကဗ်ာဆရာမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ၾကေတာ့သည္။

(ခ)

ေဖာ္ေ၀းသည္ “မတ္က္စ္၀ါဒ” ကို ယံုၾကည္သူျဖစ္သည္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္တြင္ေရးခဲ့သည့္ သူ၏ဒိုင္ယာယီတြင္ အတိအလင္း၀န္ခံ ေရးသားခဲ့ပါသည္။ သို ့ေသာ္ မတ္က္စ္၀ါဒ အေပၚ မ်က္စိမိွတ္ၿပီးမွ ယံုၾကည္ခဲ့သူတဦးေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ သူသည္ မတ္က္စ္
၀ါဒကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ၿပီးမွ သက္၀င္ယံုၾကည္လိုသူျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ မတ္က္စ္၀ါဒကို ေျခစံုပစ္ၿပီး အားထားယံုၾကည္သူ တဦးအဖို ့မတ္က္စ္၀ါဒ၏ အဘိဓမၼာေရးအရ အမွားအယြင္းရိွခဲ့သည္ရိွေသာ္ ဆိုသည့္ အေတြးေၾကာင့္ ေဖာ္ေ၀းသည္ တစံုတရာအားျဖင့္ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားေနခဲ့ဖူးသည္ဟု ေျပာႏိူင္၏။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မတ္က္စ္၀ါဒကို သက္၀င္ယံုၾကည္ပါသည္ဟု အတိအလင္း ၀န္ခံထားသူ ေဖာ္ေ၀းသည္ မတ္က္စ္
၀ါဒကို အဘိဓမၼာေရးအရ ေ၀ဖန္ သည့္ကဗ်ာတပုဒ္ကို ေရးဖြဲ ့ခဲ့သူျဖစ္၏။ သည္ ကဗ်ာတပုဒ္သည္ပင္လွ်င္ ေဖာ္ေ၀းသည္ မတ္က္စ္၀ါဒကို ထိုေခတ္က လူငယ္တခ်ဳိ ကဲ့သို႔ ေလွနံ ဓါးထစ္ စိတ္ခ်ယံုၾကည္စြာ လက္ခံသူ မဟုတ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေလသည္။

ေဖာ္ေ၀းသည္ ၁၉၇၂ ခု ေမလထုတ္ မိုးေ၀စာေပမဂၢဇင္းတြင္ “ေရလယ္မီးျပ ” ကဗ်ာကို ေရးဖြဲ ့ၿပီး မတ္က္စ္၀ါဒကို ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ခဲ့ေလသည္။

ေရလယ္မီးျပ

အေမွာင္ၾကားမွာ
စမ္းတ၀ါး၀ါး
သြားေနရရင္
ဘယ္ခရီးတြင္ပါ့မလဲ။

ပင္လယ္ျပင္ဟာ
အရြယ္၀င္စ
အပ်ဳိမရဲ ့
နားလည္ရခက္တဲ့ မ်က္ႏွာလို
ခု ငိုမယ္၊ ခု ရယ္မယ္
မွန္းဆဖို ့ မလြယ္ပါဘူး။

ညဆိုတာက
ေမွာင္ႀကီးက်ပလားဆို
ဘာဆို ဘာမွ
မျမင္ရတာ
ဘယ္ဟာ ကမ္းပါး
ဘယ္နား ေက်ာက္ေဆာင္
ေသာင္က ဟိုေရွ ့
အေကြ ့ ဒီမွာ
ရွာမရႏိုင္။

ဟို…အေ၀းဆီက
မီးနီရႊန္းျပက္
တလက္လက္နဲ့
လက္ညိွဳးညႊန္တယ္
ေရလယ္“မီးျပ”
ေက်းဇူးတင္စရာ။

မီးျပကိုၾကည့္ၿပီး
ခရီးထြက္ခြာ
ဘယ္ေနရာဆို
ဘယ္လိုအႏ ၱရာယ္
ဘယ္အဆြယ္ ဘယ္အေကြ ့
ဘယ္ေရြ ့ ဘယ္မွ်
မွန္းဆလို ့ရပါၿပီ။

ဒါေပမယ့္
အနီေရာင္ တလက္လက္နဲ႔
မီးျပမ်ား…ပ်က္တဲ့အခါ
အႏ ၱရာယ္ဟာ
မငယ္ေတာ့ေပဘူး။

သဲေသာင္ေပၚမဆိုက္
ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႔ မတိုက္
အေမွာင္ထဲက
မီးျပနဲ ့တိုက္တာေၾကာင့္
သေဘၤာေမွာက္ခဲ့ရတာမ်ဳိးေတြ။ ။

မိုးေ၀၊ ၁၉၇၂၊ ေမလ

(ဂ)

“ေရလယ္မီးျပ” ကဗ်ာတြင္ “မီးနီရႊန္းျပက္၊ တလက္လက္နဲ့၊ လက္ညွိဳးညႊန္တယ္၊ ေရလယ္မီးျပ၊ ေက်းဇူးတင္စရာ…” ကဗ်ာ ပိုဒ္ႏွင့္ “အနီေရာင္တလက္လက္နဲ႔၊ မီးျပမ်ား ပ်က္တဲ့အခါ” ကဗ်ာပိုဒ္မ်ားမွာသည္ ကဗ်ာ၏အေရးပါလွသည့္ ကဗ်ာပိုဒ္ မ်ားျဖစ္ေလ သည္။

၁၉၇၀ ခုႏွစ္တ၀ိုက္က မိုးေ၀ကဗ်ာဆရာအမ်ားစုသည္ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ လက္၀ဲ၀ါဒ အေျခခံသည့္ အယူအဆကို “အနီေရာင္”ျဖင့္ ထင္ဟပ္ေဖၚျပေလ့ရိွၾက၏။ ဥပမာ “ၾကယ္နီ” “ေကာင္းကင္နီ” “ေန၀န္းနီ” “ႏွင္းဆီနီ” အစရိွသျဖင့္ “အနီေရာင္” ကို အဘိဓမၼာ ကိုယ္စားျပဳ သေကၤတအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ၾက၏။ ထို ့ေၾကာင့္ ယင္းကဗ်ာပိုဒ္မ်ားတြင္ ပါရိွသည့္ “မီးနီရႊန္းျပက္” ဟူေသာ စကားစုႏွင့္ “အနီေရာင္တလက္လက္နဲ႔” ဟူေသာစကားစုတို ့မွာ “မတ္က္စ္၀ါဒ”ကို ရည္ညႊန္းသည့္ စကားစုမ်ားအျဖစ္ ယူဆလို ့ရႏိူင္သည့္ “သေကၤတစကားစုမ်ား” ျဖစ္ေလသည္။

“ေရလယ္မီးျပ ” ကဗ်ာ၏ အဓိကဆိုလိုရင္း အဓိပါယ္မွာ ပင္လယ္ျပင္တြင္ သေဘာၤမ်ားအဖို ့ ညအေမွာင္ကာလတြင္ မီးျပတိုက္၏ သတိေပးလမ္းညႊန္ခ်က္ေၾကာင့္ အႏၱရာယ္ဟူသမွ် ေရွာင္ရွားသြားလာ၍ ရႏိူင္ေၾကာင္း၊ သို ့ေသာ္ ထိုလမ္းညႊန္ အခ်က္ျပသည့္ မီးျပက တခါတေလမွာ ပ်က္ေနၿပီဆိုလ်င္ေတာ့ သေဘၤာမ်ားသည္ ေက်ာက္ေဆာင္ႏွင့္ မတိုက္မိဘဲ မီးျပႏွင့့္ပဲတိုက္မိၿပီး သေဘၤာ ေမွာက္တာမ်ဳိးကို ႀကံဳရတတ္သည့္ အေၾကာင္း ေရးဖြဲ ့ထားျခင္းျဖစ္သည္။ သည္အဓိပါယ္ကို တိုက္ရိုက္ကိုယ္စားျပဳသည့္ကဗ်ာ ပိုဒ္မွာ ေအာက္ပါေနာက္ဆံုးကဗ်ာပိုဒ္ျဖစ္ေလသည္။

သဲေသာင္ေပၚမဆိုက္
ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႔ မတိုက္
အေမွာင္ထဲက
မီးျပနဲ ့ တိုက္တာေၾကာင့္
သေဘၤာေမွာက္ခဲ့ရတာမ်ဳိးေတြ။

ကဗ်ာ၏ဆုိလိုရင္း အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ “မတ္က္စ္၀ါဒ”သည္ တိုက္ပြဲလမ္းညႊန္၀ါဒတခုျဖစ္သည္ မွန္ပင္ မွန္ေသာ္ျငားလည္း “မတ္က္စ္၀ါဒ” တြင္ အမွားတခုခုရိွခဲ့လွ်င္ ယင္းလမ္းညႊန္၀ါဒရဲ ့လမ္းညႊန္အမွားေၾကာင့္ပင္လွ်င္ လူေတြဒုကၡေရာက္ ႏိူင္ေၾကာင္း ေရးဖြဲ ့ေျပာဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။

ထို ့ေၾကာင့္ “ေဖာ္ေ၀း” ၏ “ေရလယ္မီးျပ ”ကဗ်ာသည္ အဘိဓမၼာေ၀ဖန္ေရးကဗ်ာျဖစ္သည္ ဆိုသည္မွာ ျငင္း၍ ့မရႏိုင္ပါ။

ေဖာ္ေ၀းသည္ မတ္က္စ္၀ါဒ ကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူျဖစ္သည္ ဆိုသည္မွာမွန္၏။ သို ့ေသာ္လည္း ေဖာ္ေ၀းသည္ မတ္က္စ္ ၀ါဒ ကို မ်က္စိစံုမိွတ္ၿပီးမွ သက္၀င္ယံုၾကည္ခဲ့သူ မဟုတ္သည္ကိုမူ “ေရလယ္မီးျပ” ကဗ်ာက ျငင္းမရေအာင္ သက္ေသ ထူလွ်က္ရိွေလသည္။ ။

ေမာင္သစ္ဦး | ဇြန္ ၂၅၊ ၂၀၀၇

Saturday, January 12, 2008

ဘယ္သူေျပာလဲ တေတာလံုးေႂကြ





ဘယ္သူေျပာလဲ
တေတာလံုးေႂကြ …။

တဟုန္းဟုန္းနဲ႔
ေတာဆံုးေတာင္ဖ်ား၊ မီးေတာက္ၾကားမွာ
ဖ်ားနာခဲ့ၿပီ တို႔ႏွင္းဆီ။

အပူစီးေၾကာင္း
ေခ်ာင္းေရဆူပြက္၊ ညဥ့္နက္နက္ထဲ
တစက္ႏွစ္စက္၊ ေသြးစက္စက္ေလ
အိပ္မက္မီးသင့္ ခဲ့သေလာ။

ငါလာခဲ့ၿပီ
ဤေနရာသို႔၊ ငါငိုေႂကြးရန္
ဒူးေထာက္ေတာင္းပန္
အညံ့ခံဖို႔ လာျခင္းမဟုတ္။

ငါယံုၾကည္သည္
ႏွင္းဆီတပင္၊ မီးေလာင္ျပင္က
ရွင္ျပန္ထေျမာက္၊ ငွက္ေတးေကာက္ခ်ိန္
ေတာက္ပေ၀ဖူး၊ တို႔ေခတ္ဦးကို
ကူးယူနီျမန္း လြမ္းေပလိမ့္။

တို႔ လြမ္းသျဖင့္
အပြင့္ေႂကြေစ၊ မေသအျမစ္
ခ်စ္ေနေသးသည္
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ …။

ကဲ … ဘယ္သူေျပာလဲ
တေတာလံုးေႂကြ …။ ။

ေအာင္ေ၀း

လွ်ိဴ.၀ွက္တဲ.ေထာင္.က်ဥ္းမ်ား


ေခ်ာင္းၾကည္.ေပါက္တစ္ခုက ျမင္ေနရတာေတြ

ခင္ဗ်ားကုိကြ်န္ေတာ္ေျပာျပမလုိ.

အိပ္မက္လား တကယ္ပဲလား

တကယ္.ကုိ မကြဲမျပားပဲ

သူတုိ.ႏွစ္ေယာက္ မွန္ခ်ပ္ေတြမကြဲမရွေအာင္

သတိရွိရွိနဲ. တစ္ေယာက္ေပၚတစ္ေယာက္ထပ္

ပင္လယ္ၾကီး ျဖစ္သြားတဲ.အထိ

အဲဒီ ပင္လယ္ေပၚ ဟန္းနီးမြန္းထြက္ၾကမလုိ.တဲ.

ဒါဟာ

(၁)ဟုိး…… ေတာင္ထိပ္ကရဲတုိက္ေပၚမွာတပ္ဆင္ထားတဲ.မုိးၾကဳိးလႊဲ

(၂) လိပ္ျပာေတာင္ပံထဲက က်န္ခဲရစ္ခဲ.တဲ.ပန္း၀တ္မႈန္

(၃) စုတ္ခ်က္ေတြနဲ. ခုတ္ထစ္ထားတဲ.က်ဴဗစ္ဇင္ပန္းခ်ီကား

(၄) အေကာင္းဆုံးေယာင္ေဆာင္ထားတဲ.ပစၥည္းေတြ

ခင္းက်င္းျပသေနတဲ.ေစ်းပြဲေတာ္တစ္ခု

ဟုိမွာျမင္လား

မုိးမႊားေတြကန္ေရျပင္ကုိအပ္ဖ်ားနဲ.တစ္ဆစ္ဆစ္ဆြ

ဒီအမ်ိဳးသမီးေလွေပါကကုိဖာလုိ.မျပီးႏူိင္ေတာ.ဘူး

ကြ်န္ေတာ္ဟာပုိးဟပ္္တစ္ေကာင္ပါ

ေခ်ာင္းၾကည္.ရုံကလြဲလုိ.ဘာမွမလုပ္တတ္တဲ.

ေရႊငါးတစ္ေကာင္ကကြ်န္ေတာ္ကုိမ်ိဳခ်ထားတယ္

သူ.မ်က္လုံးသူငယ္အိမ္ေပါက္ေတြကတဆင္.

လႈိဏ္ေခါင္းလုိရွည္လ်ားတဲ.ကြ်န္ေတာ္.ဦးမွင္ေတြကေနတဆင္.

ကြ်န္ေတာ္ေခ်ာင္းၾကည္.လုိက္တယ္

မီးက်ည္ပစ္ေဖာက္လုိက္တာ သူတုိ.မျမင္ၾကဘူး

အခ်က္ေပးဥၾသသံေတြလဲ သူတုိ.မၾကားၾကဘူး

လႈိင္းမူးေနတဲ.ပင္လယ္ဟာသူတုိ.အတြက္ဗုံးခုိက်င္းပဲ

ေတာင္ကုန္းအမွတ္ (၀၀၁)

အခုစကားေျပာေနတာ အခ်စ္ပါ

ဟုတ္ကဲ. ကြ်န္မအုိးထိန္းစက္တစ္ခုေပၚေရာက္ေနပါတယ္

ရွင္တုိ.အားလုံးရွာရွာလည္လုိ.

ဒါပဲေနာ္ ကြ်န္မပင္လယ္ထဲခုန္ခ်လုိက္ေတာ.မယ္

ဒီလုိနဲ.ပဲ

ညတာေတြရွည္လ်ားလာ

ဒီလုိနဲ.ပဲ

ဇာတ္လမ္းဟာအထြဋ္အထိပ္ကုိေရာက္လာ

ဒီလုိနဲ.ပဲ

ကြ်န္ေတာ္လဲ ေခ်ာင္းၾကည္႕သူေတြမ်ားလာ

ဒါနဲ႕မိတ္ေဆြ

ခင္ဗ်ားလဲကြ်န္ေတာ္လုိေခ်ာင္းၾကည္႕ေနတုန္းပဲလား

ဒါမွမဟုတ္႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕

ေမာင္ရွင္ေစာ

Saturday, January 5, 2008

အေရးအသားဟာအေသြးအသားမဟုတ္ဘူး


အျဖစ္အပ်က္ဟာ

ပင္ကုိအားျဖင္.ေမ.ေလ်ာ.ခံအေၾကာင္းအရာတစ္ခု

အညဳိေရာင္(သုိ.မဟုတ္)မီးခုိးေရာင္။ အျဖစ္အပ်က္ထဲ

ရနံ.တစ္ခုခုထည္.သြင္းဖုိ.၊

အျဖစ္အပ်က္ဟာ

စိတ္တစ္စကစခဲ.တယ္ဆုိဘယ္လုိလဲ

ည(၈)နာရီမွာျမင္ခဲ.တယ္

တနဂၤေႏြမနက္ေစာေစာျမင္ကြင္းလုိေအးစက္မႈန္၀ါးတဲ.မိန္းမ

ၾကာသပေတး(သုိ.မဟုတ္)ေနာက္တစ္ၾကီမ္ၾကာသပေတး

သူမဟာဆုိက္ေဘးရီးယားကလာတဲ.ေဆာင္းခုိငွက္တစ္ေကာင္လုိ၊

မေတြခ်င္သူ၊ စကားမေျပာခ်င္သူ

ထုိင္မေနခ်င္သူ

လာရမွာပ်င္းရိသူ

သြားပြတ္တံတစ္ေခ်ာင္း ၊ ဆပ္ျပာခဲတစ္ခဲ…..

စသျဖင္.ေစ်း၀ယ္စာရင္းတစ္ခုမွာကုိယ္.ကုိကုိယ္ထည္.သြင္းပါ

ေလထဲေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္ဆုိး

စိတၱဇပဲ

ေလထဲကကုိင္းပင္ရွည္ရွည္ေတြလုိယိမ္း

ထိကရုန္းေတြလုိရုန္း

ရုပ္ရွင္ကျပီးျပီ ၊ ဖလင္ေတြကလည္ေနတုန္း

မ်ိဳးေတဇာေမာင္

Monday, December 31, 2007

2007 BACKVIEW



it is a self-portrait , tomorrow it will be "it was"
2007! it is a number,
it is a year, it is a numerical language
wow! how it is passed?
with love? with hate?
with friends? with enemies?

sometimes somethings will be forgot,
somethings be remembered.....
so what is 2007?
2007 !
lovers gone,bad guys alive!
2007!
it has a bloody September!
2007!
i am not a hero
i am not a poet
i am not Bill Gate
i am not John Ashbery
i am not Maung Chaw New
i am not what i am not
i am still no one
no one knows me yet
leave me 2007
cilck 2008
wake up!

Myo Tayzar Maung




I'll never fall in love again
Artist: Elvis Costello

What do you get when you fall in love?
A girl with a pin to burst your bubble
That's what you get for all your trouble
I'll never fall in love again
I'll never fall in love again

What do you get when you kiss a girl
You get enough germs to catch pneumonia
After you do, she'll never phone ya
I'll never fall in love again
I'll never fall in love again

Don't tell me what it's all about
'cause I've been there and I'm glad I'm out
Out of these chains, those chains that bind you
That is why I'm here to remind you

What do you get when you give your heart?
You get it all broken up and battered
That's what you get, a heart that's shattered
I'll never fall in love again

What do you get when you fall in love?
You only get lies and pain and sorrow
So for at least until tomorrow
I'll never fall in love again
I'll never fall in love again

ငါကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္မခ်စ္ေတာ့ဘူး


မင္းခ်စ္မိသြားရင္ ဘာေတြမ်ား ရပါသလဲ
မင္းရဲ႕ (ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္) ပူေဖာင္းေလးကို ေဖာက္ပစ္မယ့္
ပင္အပ္နဲ႔ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ေပါ့
မင္းရဲ႕ ဒုကၡေတြ အားလံုးအတြက္ ျပန္ရမွာကေတာ့ အဲဒါပဲ
ငါကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္မခ်စ္ေတာ့ဘူး
ငါကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွကို ထပ္ခ်စ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး

မင္း ေကာင္မေလးကို နမ္းမယ္ဆိုရင္ ဘာေတြရမလဲ သိလား
ႏ်ဴမိုးနီယား (အဆုတ္အေအးမိေရာဂါ) ရႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေရာဂါပိုးေတြေပါ့
မင္းေရာဂါရၿပီးရင္ေတာ့ သူက မင္းကို ဘယ္ေတာ့မွ
ဆက္သြယ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး

ငါကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္မခ်စ္ေတာ့ဘူး
ငါကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွကို ထပ္ခ်စ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး


အခ်စ္ဆိုတာ ဘယ္သို႔ဘယ္ညာ ငါ့ကို လာေျပာမေနနဲ႔ေတာ့
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ငါခ်စ္ခဲ့ဖူးတယ္၊ အခု အဲဒီ အက်ဥ္းခ်ထားမယ့္ သံႀကိဳးေတြကေန လြတ္ေျမာက္လာတာကိုလဲ ၀မ္းသာမိတယ္
ငါအခု ဒီမွာေရာက္ေနတာကလဲ မင္းကို သတိေပးဖို႔ပဲ

မင္းႏွလံုးသားကို ေပးမယ္ဆိုရင္ မင္းဘာေတြ ျပန္ရသလဲ
မင္းရဲ႕ ႏွလံုးသားကိုပဲ က်ိဳးပဲ့ စုတ္ျပတ္တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ျပန္ရလိမ့္မယ္
မင္းရမွာ အဲဒါပဲ၊ တစ္စစီ က်ိဳးပဲ့ ေနတဲ့ ႏွလံုးသား
ငါကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္မခ်စ္ေတာ့ဘူး

မင္းခ်စ္မိသြားမယ္ဆိုရင္ မင္းဘာေတြ ရမွာလဲ
မုသားစကားေတြ၊ ဒဏ္ရာေတြ နဲ႔ ၀မ္းနည္းမႈေတြပဲ ရမယ္
ဒါေၾကာင့္မို႔ အနည္းဆံုး မနက္ျဖန္အထိေတာ့
ငါကေတာ့ ထပ္မခ်စ္ေတာ့ဘူး
ငါကေတာ့ ထပ္ခ်စ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး

Sunday, December 30, 2007

ငွက္ျပာေလး



က်ြန္ေတာ္ႏွလုံးသားထဲမွာ
ထြက္ေျပးခ်င္ေနတဲ.ငွက္ျပာေလးတစ္ေကာင္
ကြ်န္ေတာ္ဟာသူ.အတြက္ၾကမ္းတမ္းလြန္းတယ္ဆုိေပမယ္.
ကြ်န္ေတာ္ေျပာလုိက္မိတာ ၊ "အဲဒီ.မွာပဲေနပါကြယ္
ဘယ္သူမွမျမင္ေစခ်င္ဘူး

မင္းကုိ "


ခ်ားလ္ဘူေကာ.စကီး ရဲ. Bluebird ကုိ ျမန္မာလုိျပန္ေရးတယ္။

မ်ိဳးေတဇာေမာင္